Abstract
The most rapid language changes are recorded in the texts of the media. This article is devoted to the complex analysis of lexical neoplasms with the core element "leader" in the texts of modern mass media (mass media). Thanks to the analysis of neoplasms in the media, it is possible to identify active word-formation processes occurring in the language, to trace the frequency of use of a specific lexeme and its derivatives.
References
Анатомия рекламного образа / под общ. ред. А. В. Овруцкого. – СПб. : Питер, 2004. – 224 с.
Дьяков, А. И. Словообразовательный потенциал и словообразова-тельная активность англицизмов в русском языке / А. И. Дьяков // Вестник науки Сибири. – 2012. – № 4 (5). – С. 252–256.
Земская, Е. А. Словообразование как деятельность / Е. А. Земская. – М. : Наука, 1992. – 220 с.
Ильясова, С. В. Языковая игра в коммуникативном пространстве СМИ и рекламы / С. В. Ильясова, Л. П. Амири. – М. : Флинта, 2009. – 296 с.
Новый словообразовательный словарь русского языка для всех, кто хочет быть грамотным / А. Н. Тихонов. – М. : АСТ, 2014 – 639 с.
Русский ассоциативный словарь. Т. 1. От стимула к реакции : около 7 000 стимулов / Ю. Н. Караулов [и др.]. – М. : АСТ : Астрель, 2002. – 781 с.
Этимологический словарь современного русского языка / сост. А. К. Шапошников : в 2 т. Т. 1. – М. : Флинта : Наука, 2010.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Каринэ Меликян