THE ROLE OF NEWS WEB SITES IN THE FORMATION OF CLIP THINKING
HTML (Русский)
PDF (Русский)

Keywords

clip thinking, digital thinking, digital natives, media.

Abstract

Abstract: The article reveals the  question of the influence of the media on the formation of clip thinking. Considered the ways to attract attention to media texts through the use of features of representatives of the modern generation. 

HTML (Русский)
PDF (Русский)

References

Азаренок, Н. В. Клиповое сознание и его влияние на психологию че-ловека в современном мире / Н. В. Азаренок // Психология человека в современном мире : материалы Всероссийской юбилейной научной конференции, посвященной 120-летию со дня рождения С. Л. Рубинштейна. – Т. 5. Личность и группа в условиях социальных изменений ; отв. ред. А. Л. Журавлев. – М. : Институт психологии РАН, 2009. – С. 110–112.

Антипов, М. А. Клиповое мышление как атрибут техногенного общества / М. А. Антипов // XXI век: итоги прошлого и проблемы настоящего плюс. – 2015. – Т. 26 (28). – С. 20–28.

Докука, С. В. Клиповое мышление как феномен информационного общества / С. В. Докука // Общественные науки и современность. – 2013. – № 2. – С. 169–176.

Журавлёв, С. И. Клиповое мышление как способ видения реальности / С. И. Журавлёв // Аспирантский вестник Поволжья. – 2014. – № 7–8. – С. 27–31.

Иванина, И. Как мыслит современный человек и чем это опасно. – http://medbooking.com/blog/post/kak-myslit-sovremennyj-chelovek-i-chem-eto-opasno (дата обращения: 12.03.2017).

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Елена Андреевна Щербакова