Abstract
The article is about pieces, where «digital children» grows up in the epoch of Internet-technologies. A comparative analysis of the plays showed that authors understand the duality in their characters’ position. On the one hand, characters define the reality by the Internet and permanently communicate in the virtual reality, on the other – they feel total loneliness both in the reality and in the Internet. The communication of «digital children» with the reality became the object of this article’s research.
References
Вилисов, В. Нас всех тошнит: как театр стал современным, а мы этого не заметили / В. Вилисов. – М. : АСТ, 2019. – 336 с.
Войскунский, А. Е. Актуальные проблемы психологии зависимости от интернета / А. Е. Войскунский // Психологический журнал. – 2004. – Т. 25, № 1. – С. 100–110.
Ловцова, О. В. Типология детских образов в современной британской драме : дис. … канд. филол. наук / О. В. Ловцова. – Екатеринбург, 2018. – 227 с.
Сейбель, Н. Э. Мотивный репертуар современной немецкой драмы / Н. Э. Сейбель // Филологический класс. – 2013. – № 3 (33). – С. 109–113.
Сейбель, Н. Э. Солдаты и крестьяне в «Макбете» ХХ века / Н. Э. Сейбель // Вестник Челябинского государственного педагогического университета. – 2013. – № 8. – С. 219–226.
Турен, А. Идея революции / А. Турен ; пер. с англ. Д. Карасёва // Социологическое обозрение. – 2014. – Т. 13, № 1. – С. 98–116
Шебельбайн, Я. О. Пьеса о подростках в шорт-листах драматургических фестивалей России и Германии (2001–2019) / Я. О. Шебельбайн // Уральский филологический вестник. Серия: Драфт: молодая наука. – 2019. – № 4. – С. 42–52.
Шилова, Е. Н. Метадрама в творчестве К. Черчилл : дис. … канд. фи-лол. наук / Е. Н. Шилова. – Екатеринбург, 2011. – 250 с.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Sofiya Atamanova