Abstract
In the article, cinema is seen as a special art form, most markedly changing the perception of reality, to the use of various artistic and expressive means and methods of influence on the audience. Nowadays, cinema pays more and more attention to various problems of our time. The streaming platform Netflix, which today becomes a leader in the film production market, was no exception. The study of the most rated media products Netflix, allowed drawing conclusions about the increased «problem» of modern films and TV series, it also, gave the opportunity to study their typological characteristics, the social role (about typological characteristics) and ways to draw audience’s attention to these issues.
References
Горюнова, Н. Л. Художественно-выразительные средства экрана : учебное пособие / Н. Л. Горюнова. – М. : Институт повышения квалификации работников телевидения и радиовещания, 2000. – 229 с.
История Netflix: как компания по онлайн-прокату дисков стала крупнейшим поставщиком потокового мультимедиа. – https://vc.ru/story/11739-netflix-story (дата обращения: 10.01.2021).
Петрова, Н. Е. Язык современных СМИ: средства воздействия на аудиторию : учебное пособие / Н. Е. Петрова, Л. В. Рацибурская. – М. : Наука, 2016. – 227 с.
Разлогов, К. Э. Искусство экрана. Проблемы выразительности / К. Э. Разлогов. – М. : Искусство, 1982. – 182 с.
Netflix сообщила о рекордном приросте подписчиков на 15.77 млн человек. – https://www.interfax.ru/world/705419 (дата обращения: 03.02.2021).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Angelina Andreeva