Троллинг в рекламе как элемент речевой агрессии
HTML (Русский)
PDF (Русский)

Keywords

trolling; verbal aggression; advertising; speech aggression strategies and tactics.

Abstract

The article discusses one of the forms of speech aggression presented in advertising. The object of study is the features of trolling in situational marketing commercials. The authors consider the types of trolling, its strategies and tactics with which speech aggression is implemented.

HTML (Русский)
PDF (Русский)

References

Воронцова, Т. А. Троллинг и флейминг: речевая агрессия в интернет-коммуникации / Т. А. Воронцова // Вестник Удмуртского университета. История и филология. – 2016. – Вып. 2. – С. 109–116.

Енина, Л. В. Речевая агрессия и речевая толерантность в средствах массовой информации / Л. В. Енина // Российская пресса в поликультурном обществе: толерантность и мультикультурализм как ориентиры профессионального поведения. – М., 2002. – С. 104–110.

Печенегова, А. Л. Троллинг как форма речевой агрессии в интернет- коммуникации школьников / А. Л. Печенегова // Вестник Томского университета. – 2021. – Вып. 4. – С. 48–56.

Рекламный ролик «Праздник к нам приходит. Coca-Cola vs Байкал». – 2022. – https://www.youtube.com/watch?v=Hdnj9qZrua0&t=1s (дата обращения: 30.05.2024).

Трощева, Т. Б. Речевая агрессия // Стилистический энциклопедический словарь русского языка / под ред. М. Н. Кожиной. – М., 2003. – С. 340–343.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2024 Полина Сергеевна Мосунова, Елена Валерьевна Канищева