Abstract
The article discusses one of the forms of speech aggression presented in advertising. The object of study is the features of trolling in situational marketing commercials. The authors consider the types of trolling, its strategies and tactics with which speech aggression is implemented.
References
Воронцова, Т. А. Троллинг и флейминг: речевая агрессия в интернет-коммуникации / Т. А. Воронцова // Вестник Удмуртского университета. История и филология. – 2016. – Вып. 2. – С. 109–116.
Енина, Л. В. Речевая агрессия и речевая толерантность в средствах массовой информации / Л. В. Енина // Российская пресса в поликультурном обществе: толерантность и мультикультурализм как ориентиры профессионального поведения. – М., 2002. – С. 104–110.
Печенегова, А. Л. Троллинг как форма речевой агрессии в интернет- коммуникации школьников / А. Л. Печенегова // Вестник Томского университета. – 2021. – Вып. 4. – С. 48–56.
Рекламный ролик «Праздник к нам приходит. Coca-Cola vs Байкал». – 2022. – https://www.youtube.com/watch?v=Hdnj9qZrua0&t=1s (дата обращения: 30.05.2024).
Трощева, Т. Б. Речевая агрессия // Стилистический энциклопедический словарь русского языка / под ред. М. Н. Кожиной. – М., 2003. – С. 340–343.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Полина Сергеевна Мосунова, Елена Валерьевна Канищева