Abstract
The article examines the influence of auteur cinema on the communication policy
of cinemas showing this type of content. The characteristics of auteur cinema and its
distinctive features from films aimed at a mass audience are presented. The
importance of promoting auteur cinema cinemas in conditions of low consumer
interest is emphasized.
References
Авторское кино : учебное пособие / А. А. Артюх, Д. В. Бакиров, А. В. Гусев [и др.]. – СПб. : СПбГИКиТ, 2022. – 218 с.
Александрова, А. А. Особенности организации и проведения фестивальных мероприятий в продвижении российских кинотеатров / А. А. Александрова // Рыночная трансформация экономики России: проблемы, перспективы, пути развития : сборник научных статей. – Пенза : АЭТЕРНА, 2020. – С. 7–10.
Исследование Mediascope «Цифры и тренды» 2023. – https://conf.mediascope.net/media/2023/mediascopeconf_2023_i_suanova.pdf (дата обращения: 13.02.2024).
Кинотеатр «Иллюзион». – https://illusion-cinema.ru (дата обращения: 16.02.2024).
Онлайн-энциклопедия «Кругосвет». – http://www.krugosvet.ru (дата обращения: 12.02.2024).
Сайт кинотеатра авторского кино «Out Cinema». – https://outcinema.ru (дата обращения: 16.02.2024).
Сайт проекта по прокату классики мирового кинематографа «Иное кино». – https://inoekino.com (дата обращения: 15.02.2024).
Словарь русского языка : в 4 т. / под ред. А. П. Евгеньевой. – 4-е изд., стер. – М. : Рус. яз. : Полиграфресурсы, 1999. – 720 с.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Варвара Вячеславовна Синицкая