Abstract
In the article, the author examines the specifics of the communication activities of organizations in the B2B market of load-lifting equipment in conditions of dynamic competition and the impact of external factors. The features of the B2B market and existing trends are considered, the importance of the correct selection of communication channels for effective product promotion is emphasized. Examples of marketing communication strategies of domestic and foreign manufacturers are given.
References
Анализ рынка башенных кранов в России в 2018–2022 гг., прогноз на 2023–2027 гг. в условиях санкций (демоверсия). – https://businesstat.ru/images/demo/tower_crane_russia_demo_businesstat.pdf (дата обращения: 22.01.2024).
КГП Строительство. – https://minstroyrf.gov.ru/trades/realizaciya-gosudarstvennyh-programm/kgp-stroitelstvo/ (дата обращения: 08.01.2024).
Неретина, М. Новый сахар: как санкции ударили по строительному сектору / М. Неретина. – https://www.forbes.ru/biznes/463573-novyj-sahar-kak-sankcii-udarili-po-stroitel-nomu-sektoru?ysclid=ltag4p4oiu449758334 (дата обращения: 08.01.2024).
Официальная статистика «Производство основных видов продукции в натуральном выражении за 2023 г.». – https://rosstat.gov.ru/enterprise_industrial (дата обращения: 23.01.2024).
Чернышева, А. М. Промышленный (B2B) маркетинг : учебник и прак-тикум для вузов / А. М. Чернышева, Т. Н. Якубова. – 2-е изд. – М. : Юрайт, 2024. – 472 с.
Шарков, Ф. И. Рекламная деятельность : учебник / Ф. И. Шарков. – М. : Кнорус, 2020. – 286 с.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Юлия Станиславовна Минакова