Abstract
Abstract: This article mainly introduces the romantic creation methods in Chinese children's literature. Today, as children's literature becomes more and more prosperous, romantic creative methods are universal in Chinese children's literature. Studying romantic creative methods in children's literature will contribute to enriching children's literature creation methods and means and prospering the entire children's literature creation. and helping effect. Romanticism has a special affinity with children's literature, and is more suitable for expressing children's souls of seeking truth, kindness, and love for beauty.
References
曹文轩. 《中国八十年代文学现象研究》, 北京大学出版社, 1988年版,389页 (Цао Вэньсюань. Исследование феномена китайской литературы в 1980-е годы / В. Цао. – Пекин : Изд-во Пекинского университета, 1988. – 389 с.).
. 张大民、 陈学超、 李荷琰. 《中国现代文学思潮史》, 北京文艺出版社, 1995年版, 427页。(Чжан, Д. История современной китайской литературной мысли / Д. Чжан, С. Чэнь, Х. Ли. – Пекин : Пекинское издательство литературы и искусства, 1995. – 427 с.).
韩进. 百年中国儿童文学. 江苏教育学院学报 (Хан, Ц. Век китайской детской литературы / Ц. Хан // Журнал Института образования Цзянсу. – 2003. –
№ 9).
姚苏平. 当代中国儿童文学四十年. 中国社会科学网 (Яо, С. Сорок лет современной китайской детской литературы / С. Яо // Китайская сеть социальных наук. – 2018. – № 8).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Юаньюань Чэнь