Abstract
The role of the media in the formation of the sports media image of the city of Chelyabinsk is considered. The authors conducted a content analysis of materials on sports topics from regional editorial offices: Komsomolskaya Pravda – Chelyabinsk, OTV, 74.ru and Yuzhnouralskaya Panorama. The article defines the main quantitative and qualitative indicators: number of publications, engagement rate, average number of views, main topics, tone of messages and others. The study allows us to conclude that a positive sports media image of Chelyabinsk has been formed.
References
Амбарова, П. А. Значение крупных спортивных мероприятий в развитии территорий / П. А. Амбарова, М. Э. Мустафаев // Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий : материалы V Международной научно-практической конференции : в 2 т. Т. 1. – Екатеринбург : Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, 2019. – С. 8–12.
Сетевое издание «Комсомольская правда». – URL: https://www.chel.kp.ru/ (дата обращения: 11.05.2023).
Сетевое издание «www.1obl.ru». – URL: https://www.1obl.ru/ (дата обращения: 20.05.2023).
Сетевое издание «74.ру». – URL: https://74.ru/ (дата обращения: 02.06.2023).
Сетевое издание «Южноуральская панорама Онлайн». – URL: https://up74.ru/ (дата обращения: 24.06.2023).
Приветствие начальника Управления по физической культуре и спорту Администрации г. Челябинска Максима Сергеевича Клещевникова. – URL: http://74-sport.ru (дата обращения: 27.07.2023).
Стратегия социально-экономического развития города Челябинска на период до 2035 года. – URL: https://cheladmin.gov74.ru (дата обращения: 27.07.2023).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Минакова Юлия Станиславовна, Синицкая Варвара Вячеславовна