Abstract
The article characterizes the modern reader, presents an analysis of the publishing policy of the "Editorial Office of Elena Shubina" and concludes on the specifics of its influence on the modern literary process in Russia. In particular, such directions of publishing policy as "search for new names", promotion policy, and competitiveness became the subject of study.
References
Зылевич, Д. П. Современные издательские тенденции в области художественной литературы / Д. П. Зылевич // Труды БГТУ. Серия 4: Принт- и медиатехнологии. – 2015. – № 9 (182).
Издательское дело – постоянная зона риска. Елена Шубина о книжном рынке и коммерческой литературе // Forbes.
Кочеткова, А. А. Массовая литература как результат издательской политики / А. А. Кочеткова // Вестник МГУП. – 2013. – № 1.
Кудрин, О. В. О гарантированных «классиках» «Редакции Елены Шубиной» / О. В. Кудрин // Вопросы литературы. – 2020. – № 2.
Лизунова, И. В. Издательские стратегии XXI в.: универсальные, специфические, смешанные / И. В. Лизунова, А. С. Метельков // Труды ГПНТБ СО РАН. – 2019. – № 4. – С. 19–26.
Редакция Елены Шубиной // АСТ.
Сенчин, Р. В. Об издательстве Елены Шубиной и о том, почему туда стремятся / Р. В. Сенчин // Вопросы литературы. – 2020. – № 3.
Форшток, А. М. Homo legens в XX веке (к проблеме массового читателя) / А. М. Форшток // Вестник ННГУ. – 2010. – № 2-1.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Анастасия Константиновна Калиева, Наталья Львовна Зыховская