Abstract
The article discusses the main functions of the landscape in the story of V. M. Garshin «Red Flower». The results suggest that landscape sketches are an important element in the artistic organization of the text.
References
Витрук, О. А. Пейзаж как текстовое явление (на материале произведений англоязычных писателей XX – начала XXI в.) : автореф. дис. ... канд. филол. наук / О. А. Витрук. – Ростов-н/Д., 2011. – 24 с.
Воронин, Р. А. Виды и функции пейзажных описаний в литературе / Р. А. Воронин // Филология и лингвистика в современном мире : материалы I Международной научной конференции (г. Москва, июнь 2017 г.). – М. : Буки-Веди, 2017. – С. 1–3.
Гаршин, В. М. Красный цветок / В. М. Гаршин. – https://www.litmir.me/br/?b=9869&p=1 (дата обращения: 30.11.2019).
Левина, Н. Н. Пейзаж как универсальный компонент в художественном нарративе (на примере мордовской повести) / Н. Н. Левина // Финно-угорский мир. – 2016. – № 1. – С. 30–33.
Фуко, М. История безумия в классическую эпоху / М. Фуко. – СПб., 1997. – 576 с.
Эстетика природы : научное издание / Институт философии РАН. – М., 1994. – 230 с.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Svetlana Dergunova