INTERVIEWS AS A TOOL FOR PROMOTING THE REGION AND REGIONAL CULTURE (ON THE EXAMPLE OF THE DOCUMENTARY FILM «NEOCLASSICS. TO LIVE BY ART»)
HTML (Русский)
PDF (Русский)

Keywords

documentary
interview
portrait essay
promotion tool
regional culture

Abstract

the article is a description of the formation of a positive image of the region and its culture, as well as their promotion through the creation of a documentary film presenting three portrait essays about outstanding artists of the Southern Urals.

HTML (Русский)
PDF (Русский)

References

Колокольцева, Т. Н. Специфика портретного интервью творческой личности / Т. Н. Колокольцева // Известия ВГПУ – 2018. – № 9 – С. 105–112.

Кузнецова, В. В. Жанровая специфика портретного интервью (на материале русского и французского языков) / В. В. Кузнецова // Известия ВГПУ. – 2008. – № 2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/zhanrovaya-spetsifika-portretnogo-intervyu-na-materiale-russkogo-i-frantsuzskogo-yazykov.

Москвин, В. П. Выразительные средства современной русской речи: тропы и фигуры. Общая и частные классификации : терминологический словарь / В. П. Москвин. – 2-е изд., перераб. и доп. – М. : Ленард, 2006. – 376 с.

Учебник для студентов вузов по специальности «Журналистика» / под ред. С. Г. Корконосенко. – СПб. : Знание : СПбИВЭСЭП, 2000. – 272 с.

Шестеркина, Л. П. Методика телевизионной журналистики : учебное пособие для студентов вузов / Л. П. Шестеркина, Т. Д. Николаева. – М. : Аспект Пресс, 2012. – 224 с.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Валерия Бондарь, Матвей Шолохов