Abstract
The article is devoted to the study of the phenomenon of the subject's locus in Igor Kholin's «barrack» lyrics. The work analyzes the poems of the Moscow Lianoz poet included in the collection «Inhabitants of the barracks», describes the principles of the relationship between the subjective «I» and the artistic «other», and also demonstrates the spatial boundaries of the subject in the context of a work of art.
References
Бачинин, В. А. «Человек барачный» в поэтической девиантографии Игоря Холина. Андерграундная социография советских нравов / В. А. Бачинин // HPSY. – URL: http://hpsy.ru/public/x5044.htm (дата обращения: 16.03.2023).
Бокарев, А. С. Формы репрезентации «я» и «Другого» в лирике неотрадиционализма и второго русского авангарда / А. С. Бокарев // Ярославский педагогический вестник. – 2014. – № 2. – С. 203–207.
Лобков, Е. «Страшный мир» Игоря Холина / Е. Лобков // Зеркало. – 2004. – № 23.
Лотман, Ю. М. Структура художественного текста / Ю. М. Лотман. – М. : Искусство, 1970. – 384 с.
От авангарда к неоавангарду: язык, субъективность, культурные пе-реносы. – М. : Культурная революция, 2019. – 294 с.
Холин, И. С. Избранное. Стихи и поэмы / И. С. Холин. – М. : Новое литературное обозрение, 1999. – 320 с.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Данил Клопотюк