Abstract
The article describes a philological project aimed at creating interactive literary quest excursions. The authors consider the features of the project as a startup, describe the technical capabilities for the implementation of the idea and the characteristics of the project. The material of the article includes a summary of the contents of two developed quest excursions. Special attention in the study is paid to the role of interactive format in the process of teaching and popularization of literature.
References
Варкентин, И. Город-сказка: в Екатеринбурге выпустили приложение с маршрутами-квестами от уральских писателей / И. Варкентин // Екатеринбург онлайн. – https://www.e1.ru/text/gorod/2019/06/19/66130870/ (дата обращения: 09.02.2022).
Виртуальный музей писателей Южного Урала. – https://writersmuseum.susu.ru/ (дата обращения: 14.02.2022).
Киреева, Ю. А. Особенности организации квест-экскурсий / Ю. А. Киреева, Н. А. Полоцкая // Вестник ассоциации вузов туризма и сервиса. – 2020. – Т. 14. – № 2 (2). – С. 4–11. – https://goo.su/Eb4Yl (дата обращения: 13.03.2022).
Майорова, В. Ю. Новое поколение выбирает квест: к вопросу о реализации современных форм экскурсионного продукта / В. Ю. Майорова // Концепт. – 2016. – № 18. – https://goo.su/EgGS (дата обращения: 12.03.2022).
Медведкина, Н. Прогулка по литературному Челябинску / Н. Медведкина // Вечерний Челябинск. – https://vecherka.su/articles/society/122681/ (дата обращения: 20.02.2022).
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Александра Евгеньевна Юсупова, Евгения Александровна Ворончихина, Елена Валерьевна Канищева